ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ
ΚΑΙ |
Μωυσή Α.
Μπουντουρίδη Αναπληρωτή Καθηγητή Μαθηματικού Τμήματος Πανεπιστημίου Πατρών mboudour@upatras.gr http://www.math.upatras.gr/~mboudour |
Κατασκευή ενός Μαθήματος On-Line: |
Μωυσής Α. Μπουντουρίδης
http://www.math.upatras.gr/~mboudour
mboudour@upatras.gr
1.1 Περιγραφή
1.2 Γενικά χαρακτηριστικά
1.3 Ορισμοί της εκπαίδευσης από απόσταση
2.1 Σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και σε εργαζόμενους ενήλικους
2.2 Σε άτομα με ειδικές ανάγκες
2.3 Διαφορές μεταξύ ανοικτών και εικονικών-δυνητικών πανεπιστημίων
6.1 Γενικά για τις εικονικές-δυνητικές κοινότητες
6.2 Τηλετάξεις ή εικονικές-δυνητικές τάξεις
6.3 Κοινοτικά κέντρα υπολογιστών
6.4 Tηλεματική
7.1 Γενικά
7.2 Η μορφή του σύγχρονου σχολείου
7.3 Παράγοντες σχεδιασμού της εκπαίδευσης από απόσταση
8.1 Γενικά
8.2 Έλλειψη σωστού εκπαιδευτικού περιεχομένου
8.3 Εμπορευματοποίηση
8.4 Η ανάγκη να υπάρχει ο δάσκαλος καθοδηγητής
8.5 Η κοινωνική ανισότητα μεταξύ πλούσιων και φτωχών παιδιών
9.1 Γενικά
9.2 Συμμετοχή των καθηγητών στη σχεδίαση νέων εφαρμογών
9.3 Έρευνα για τις ανάγκες κατάρτισης των καθηγητών
B. Τρόποι Χρήσης και Δυνατότητες του Δικτύου Υπολογιστών
1.1 Το δίκτυο υπολογιστών που χρησιμοποιείται είναι το Internet
1.2 Τρεις γενικοί τρόποι χρήσης
1.3 Επιπλέον λειτουργίες που διευκολύνουν την εκπαίδευση
2.1 Γενικά
2.2 Η τηλεδιάσκεψη με γραπτά κείμενα μέσω Internet
2.3 Η τηλεδιάσκεψη με εικόνα (video) και ήχο (audio) μέσω Internet
3.1 Είδη επικοινωνίας
3.2 Υπηρεσίες του υπολογιστή εντός και εκτός του δικτύου
3.3 Ομοιότητες και διαφορές της επικοινωνίας με γραπτά κείμενα και του γραπτού λόγου
3.4 Ομοιότητες και διαφορές της επικοινωνίας με γραπτά κείμενα και του τηλεφώνου
3.5 Το I-phone
4.1 Γενικά
4.2 Διαφορές και ομοιότητες της κανονικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης από απόσταση
4.3 Διαφορές και ομοιότητες της παλαιότερης εκπαίδευσης από απόσταση και της εκπαίδευσης μέσω δικτύου υπολογιστών
5.1 Γενικά
5.2 Συζήτηση μόνο δύο ατόμων σε πραγματικό χρόνο με γραπτά κείμενα
5.3 Ομαδική συζήτηση πολλών ατόμων σε πραγματικό χρόνο με γραπτά κείμενα
6.1 H σύγχρονη επικοινωνία με συστήματα CU-SeeMe
6.2 Το πρόγραμμα ClassPoint
6.3 Το πρόγραμμα MeetingPoint
6.4 Το πρόγραμμα NetMeeting
7.1 Γενικά
7.2 Η χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για ασύγχρονη επικοινωνία (λίστες συζητήσεων)
7.3 Συστήματα BBS και ομάδες νέων (newsgroups)
8.1 Βιβλιοθήκες
8.2 Αρχεία με στοιχεία - Βάσεις δεδομένων
9.1 Γενικά
9.2 Επεξεργασία πληροφοριών - άνεση και ευκολία στη χρήση
9.3 Οι συνομιλητές επιλέγουν τη στιγμή που θα μπουν στη συζήτηση
9.4 Η επιλογή των θεμάτων συζήτησης
9.5 Ανωνυμία και συζήτηση με ψευδώνυμα
9.6 Αυθόρμητες συζητήσεις
10.1 Γενικά
10.2 Απαιτείται χρόνος για την εκμάθηση του συστήματος
10.3 Η συζήτηση γίνεται κυρίως με γραπτά κείμενα
10.4 Ελλείψεις στην οργάνωση και διαχείριση πληροφοριών
10.5 Ο κοινωνικός χαρακτήρας δεν είναι ολοκληρωμένος
11.1 Προϋποθέσεις για την ανεξάρτητη μάθηση
11.2 Προϋποθέσεις για το σχεδιασμό μαθημάτων
11.3 Προϋποθέσεις ισότητας των συνομιλητών
11.4 Προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση των θετικών ιδιοτήτων της επικοινωνίας
11.5 Προϋποθέσεις για διαπολιτισμική παιδεία
12.1 Τρόπος σύνδεσης
12.2 Το κόστος που απαιτείται για τη σύνδεση
12.3 Τα μηχανικά μέρη και οι συνδέσεις συχνά παθαίνουν βλάβες
13.1 Γενικά χαρακτηριστικά της αλληλεπιδραστικής επικοινωνίας
13.2 Παλαιότερες απόψεις των ειδικών για τις επικοινωνίες με γραπτά κείμενα
14.1 Γενικά
14.2 Περιγραφή του συστήματος
14.3 Περιγραφή της διδασκαλίας μαθημάτων
14.4 Περιγραφή του προγράμματος αυτόνομης μάθησης
14.5 Διάγραμμα επιλογών του προγράμματος
15.1 Γενικά για τη σχεδίαση ιστοσελίδων της τηλετάξης
15.2 Οδηγίες για τη σχεδίαση εκπαιδευτικών ιστοσελίδων
15.3 Οδηγίες σχεδίασης του προγράμματος εκπαίδευσης
15.4 Οι ιδιότητες των υπερκειμένων
15.5 Παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία εκπαίδευσης
15.6 Web Server
16.1 Γενικές στρατηγικές
16.2 Περιγραφή της διαδικασίας
16.3 Εικονικό-δυνητικό περιβάλλον
17.1 Τρόποι συνάντησης
17.2 Παράδειγμα
18.1 Διατύπωση-διασταύρωση των εννοιών
18.2 Μέθοδος "Minute Paper" (ερωτήσεις στο τελευταίο λεπτό)
18.3 Παραδείγματα
19.1 Πρόσβαση οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας
19.2 Παράδειγμα
19.3 Η oμαδική εργασία σε σχέση με τις εξετάσεις
20.1 Ευελιξία στην επικοινωνία
20.2 Παράδειγμα
21.1 Τρόπος αποστολής εργασιών
21.2 Παράδειγμα
21.3 Η ποσότητα και η ποιότητα μάθησης
22.1 Η αυτοματοποίηση της μάθησης
22.2 Τα πλεονεκτήματα της αυτοματοποιημένης μάθησης
22.3 Τα μειονεκτήματα και οι επιστημονικές αντιρρήσεις
22.4 Οι υποστηρικτές και οι επικριτές της μεθόδου
Γ. Η Μορφή και ο Τρόπος Λειτουργίας των Τηλετάξεων
Ι. Εισαγωγή
1.1 Περιγραφή
1.2 Χαρακτηριστικά του μοντέλου Α
1.3 Ο ρόλος των καθηγητών στο μοντέλο Α
1.4 Η εμπειρία των μαθητών από κοντινές περιοχές στο μοντέλο Α
1.5 Η εμπειρία των μαθητών από μακρινές περιοχές στο μοντέλο Α
1.6 Τα τεχνολογικά μέσα στις τηλετάξεις του μοντέλου Α
1.7 Τεχνολογία που υποστηρίζει τις τηλετάξεις του μοντέλου Α
1.8 Οι δυνατότητες αλληλεπίδρασης στο μοντέλο Α
1.9 Υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης στο μοντέλο Α
2.1 Περιγραφή τηλετάξεων του μοντέλου Β
2.2 Χαρακτηριστικά του μοντέλου Β
2.3 Ο ρόλος των καθηγητών στο μοντέλο Β
2.4 Η εμπειρία των μαθητών στο μοντέλο Β
2.5 Η επικοινωνία και οι δυνατότητες αλληλεπίδρασης στο μοντέλο Β
2.6 Υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης στο μοντέλο Β
3.1 Περιγραφή
3.2 Χαρακτηριστικά του μοντέλου Γ
3.3 Ο ρόλος των καθηγητών στο μοντέλο Γ
3.4 Η εμπειρία των μαθητών στο μοντέλο Γ
3.5 Οι μέθοδοι επικοινωνίας στο μοντέλο Γ
3.6 Τεχνολογίες επικοινωνίας στο μοντέλο Γ σε ώρες εκτός της τηλετάξης
3.7 Δυνατότητες αλληλεπίδρασης στο μοντέλο Γ
3.8 Υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης που απαιτούνται στο μοντέλο Γ
4.1 Οι τηλετάξεις του Greenville Tech
4.2 Οι τηλετάξεις του Westbar
Γενικά
5.1 Το φωτοτηλέφωνο (Lunaphone) ή εικονοτηλέφωνο (Picture Phone)
5.2 Παρόμοια χρήση του δικτύου υπολογιστών
5.3 Γιγαντο-οθόνες
5.4 Κάμερες
5.5 Μικρόφωνα
5.6 Μίκτης ήχου
5.7 Συσκευή προβολής διαφανειών με ενσωματωμένη κάμερα
5.8 Οθόνη παρακολούθησης (Monitor)
5.9 Συσκευή Video (VCR) και μίκτης video
5.10 Γενικός εξοπλισμός της τηλετάξης
Γενικά
6.1 Μία περιοχή με άλλη περιοχή
6.2 Στατική σύνδεση 4 περιοχών
6.3 Δυναμική σύνδεση 4 περιοχών
6.4 Σύνδεση της τηλετάξης με 4 απομακρυσμένες περιοχές
6.5 Εκπομπή σήματος ήχου και εικόνας σε περισσότερες από 4 τηλετάξεις
6.6 Συμπιεσμένο αμφίδρομο σήμα ήχου (audio) και εικόνας (video)
6.7 Συμπιεσμένο ψηφιακό σήμα εικόνας (video)
6.8 Εξοπλισμός που απαιτείται για σύνδεση
7.1 Περιγραφή
7.2 Προγράμματα-εργαλεία (client-site tools) του MBONE
Δ. Παραδείγματα Εφαρμογών Τηλε-Eκπαίδευσης
2.1 Περιγραφή του προγράμματος "Ακαδημία 1"
2.2 Διαγωνισμός για σύνθεση 14-στιχων ποιημάτων (σονέτων)
2.3 Ομαδικό παιχνίδι MUD στο δίκτυο υπολογιστών με σκοπό να διδάξει τη γραφή εκθέσεων και κειμένων
2.4 Το πρόγραμμα "Συν-Eργαστήριο" (Co-Laboratory)
5.1 Τα Ολλανδικά Πανεπιστήμια
5.2 Περιγραφή των κοινοτικών κέντρων
7.1 Παράδειγμα τηλετάξεων
7.2 Δεύτερο παράδειγμα τηλετάξεων
7.3 Ένα υποθετικό μοντέλο εκπαίδευσης
7.4 Οι έφηβοι με δυσκολίες εκμάθησης
7.5 Δημοσκόπηση σε σχολεία με τηλετάξεις
7.6 Αλλαγές στις βιβλιοθήκες των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων
7.7 Προβλήματα με την επικράτηση της Αγγλικής γλώσσας στο Internet
7.8 Το πρόγραμμα Fractal Factory
7.9 Εκπαιδευτικά Περιοδικά στον Παγκόσμιο Ιστό
7.10 Το Σύστημα Plato
7.11 Τα δίκτυα υπολογιστών ENFI
7.12 Πειραματική σύγκριση μεθόδων διδασκαλίας
7.13 Η χρήση του δικτύου για διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων
7.14 Ομαδικές εργασίες
7.15 Το σύστημα NEOS
7.16 Το Πανεπιστήμιο Wisconsin - La Grosse (1995)
7.17 Δίκτυο για νεοδιόριστους καθηγητές
7.18 Εκπαίδευση σε μαθήματα Ιατρικής
7.19 Προγράμματα κατάρτισης μέσω δικτύου
7.20 Εφαρμογές για τηλετάξεις
8.1 Περιγραφή των συστημάτων
8.2 Πρόγραμμα εξετάσεων
Ε. Θέματα Σχεδιασμού και Προδιαγραφές για Βελτίωση Ποιότητας
1.1 Εποπτεία εξετάσεων από άνθρωπο
1.2 Εποπτεία εξετάσεων από υπολογιστή
1.3 Η αξιοπιστία των εξετάσεων
2.1 Διαρκής έρευνα και αξιολόγηση των προγραμμάτων
2.2 Ο ρόλος των προδιαγραφών στον έλεγχο ποιότητας της εκπαίδευσης
2.3 Μερικές προτεινόμενες προδιαγραφές
2.4 Η αξιολόγηση των προγραμμάτων
3.1 Σύγχρονες υπηρεσίες παρουσίασης πληροφοριών
3.2 Ο νέος ρόλος της βιβλιοθήκης
3.3 Οι βιβλιοθήκες συνδέονται στο δίκτυο υπολογιστών
3.4 Αυξάνονται οι δυνατότητες πρόσβασης
3.5 Το διδακτικό έργο της εικονικής-δυνητικής βιβλιοθήκης
3.6 Πρόσθετες υπηρεσίες
3.7 Πρόσθετος εξοπλισμός